Piezochirurgia (piezosurgery)

Piezochirurgia to nowa technika wykonywania atraumatycznie zabiegów chirurgicznych w obrębie kości. Piezochirurgia przy pomocy delikatnych drgań (znacznie słabiej odczuwalnych przez pacjenta niż tradycyjna technika chirurgiczna), pozwala nam opracować tkankę kostną bezpiecznie i bez nieprzyjemnych dla pacjenta odczynów pozabiegowych jak ból i obrzęk. Urządzenie do cięcia i opracowywania tkanki kostnej umożliwia ingerencję w tkankę kostną z wielką precyzją oraz bez ryzyka uszkodzeń dla otaczających tkanek miękkich. Również krwawienie podczas zabiegów z wykorzystaniem piezochirurgii zostaje ogranicznine do minimum i praktycznie nie występuje. Dzięki tej technologii skomplikowane i trudne zabiegi między innymi : rozszczepienie wyrostka zębodołowego, podniesienie dna zatoki szczękowej (sinus lift), lub wykonywane przez specjalistów chirurgii szczękowo- twarzowej zabiegi  lateralizacji (transpozycja nerwu, zmiana położenia nerwu), czy też pobieranie bloków kostnych, są  wykonywane dużo łagodniej, z maksymalną precyzją – ryzyko powikłań jest maksymalnie zminimalizowane. Gojenie ran oraz tkanek, a co za tym idzie wystąpienie i rozległość obrzęków jest znacznie mniejsza dzięki mniejszej ingerencji. Piezochirurgia wykorzystywana jest w:

• Implantologii,
  • Usuwaniu zębów, w tym zatrzymanych ósemek,
  • Leczeniu paradontozy, kiretaż głęboki,
  • Augmentacji, odbudowie kości,
  • Bezpiecznym podniesieniu zatoki – sinus lift.