Implanty zębów - baza wiedzy i informacji

Dla kogo są implanty zębów ?

Implanty zębów możemy montować praktycznie w każdym wieku, wyjątek stanowią dzieci i młodzież do ukończenia okresu wzrostu. Nie ma określonego ograniczenia maksymalnego wieku dla wszczepienia implantów zębów-warunkiem jest przeprowadzenie zleconych przez lekarza stomatologa badań, które wykluczą nieprawidłowości u danego Pacjenta np. niewyrównaną cukrzycę.
Najczęstszą przyczyną implantacji jest utrata zęba w wyniku urazu. Również rozległe braki uzębienia lub całkowite bezzębie są wskazaniami do wykonania tego zabiegu.

Bardzo ważne jest, aby uzupełnić braki zębowe jak najszybciej jest to możliwe, ponieważ zęby sąsiednie przemieszczają się w stronę luki zębowej, dochodzi do ich przechylania się i zaniku kości. Zwiększa to znacznie przyszłe koszty wykonywania uzupełnień w tych miejscach.

Co dzieje się z zębami sąsiadującymi z luką zębową:

.....